Služby jsou především částí národního hospodářství, a to hlavně díky tomu, že se jimi jako prací zabývají nejen malé či velké společnosti, ale i jednotlivci. Co všechno vlastně do služeb můžeme zařadit? Odpověď je jednoduchá, patří sem snad cokoliv, na co si vzpomenete a co je kolem vás, dost často siani neuvědomíte, že se jedná o službu, protože je to samozřejmost.
Pokud si pozvete malíře nebo jiného řemeslníka, už je to služba, konkrétně vám jiná osoba za peníze vykoná práci, kterou umí a na kterou buď sami nemáte čas, nebo ji neovládáte. Návštěva peněžního ústavu, internetové bankovnictví, půjčky, to jsou také služby, sice z jiného soudku, tedy z oblasti financí, ale opět někým dalším poskytované. Tímto způsobem bychom mohli vyjmenovat stovky příkladů.
Poskytovatelé služeb, ať už vykonávají konkrétní manuální činnost nebo poskytují poradenství, či se zabývají samotnou výrobou, jsou pilířem národního hospodářství. To, že se na ekonomice podílí téměř dvěma třetinami hrubého domácího produktu, hovoří za vše a není k tomu třeba dalšího komentáře.
Co ze služeb tedy běžný občan využívá, ať už denně nebo jen párkrát do roka? Obyčejný běžný nákup potravin, drogerie či jiného spotřebního zboží, jízda vlakem, autobusem, městskou hromadnou dopravou, návštěva lékaře, zdravotnického zařízení, koncertu či divadla, řemeslník, který vám přijde opravit pračku nebo ledničku, vše co souvisí s dovolenou, prostě a jednoduše řečeno, to co nás obklopuje dnes a denně.
Obyčejný člověk, jako poslední článek využívající kterékoliv služby, je tím, kdo poskytnutou službu může ať už negativně nebo pozitivně ocenit a zhodnotit. A na to by měli všichni ti, kteří jsou poskytovateli ať už hmotného produktu nebo poskytují rady či vzdělání, myslet a dělat svou práci co nejlépe k plné spokojenosti každého odběratele.